Rimgaudas Sinkus
VII. LAIKO SKAIČIAVIMAS
Ekskursas
Skaitytojams paklausus dėl
praeitoje dalyje Planetinė erdvė Jono Lasickio užrašytų dievybių
vardų patikimumo (Šluotražis koksai čia dievas?), galima
atsakyti, jog balandžio mėnuo yra pavasarinio apsitvarkymo, švaros
metas. Šį mėnesį vyksta 6 virsmai, todėl bent vieną jų sarmatai ar
žemaičiai galėjo vadinti apvalymo priemonės vardu Šluotražis,
taip pat šiuo vardu galėjo vadinti visą balandžio mėnesio žemės apvalymo
virsmų ciklą. Nuostabą, atrodytų, kelia ir kitas pavadinimas - Bentis.
Fragmentuokime: Bentis Nebtis Neb(ū)tis
Nebūtis. Šis pavadinimas gali būti tiek virsmo pavadinimas,
tiek susijęs su visu vėlių, mirusiųjų minėjimo ciklu, vykstančiu
lapkričio mėnesį. Reikia pastebėti, jog J. Lasickis, aprašydamas
kontaktus su žemaičiais ar sarmatais, sako, kad dievukų prasmę jie
labai nenorom krikščionims atskleidžia, todėl tikėtina, jog
sakralinėmis paslaptimis su svetimaisiais lietuviai nesidalino ir
pavadinimus galėjo sąmoningai iškreipti.
Skaitytojai stebisi: argi
galėjo Aukso salos civilizacijos lygis būti toks aukštas, kad siekė
žinias apie žmogaus genetines struktūras? Atsakant buvo įsigilinta į
genetiką, kur profesorius Algimantas Sinkus pateikė pasaulinėje
praktikoje žinomus DNR struktūrų tipus. Sulyginus juos su tautinio rašto
ornamentais matosi, kad DNR struktūra sudaryta iš šešiakampių
žvaigždučių A, T, G, C..., užpildytų įspūdžiais (schemoje jų
nesimato), o tautiniuose raštuose taip pat yra šešiakampės formos
kompozicijos, kurios užpildytos spaudais (mintimi). Kas mūsiškiams
prisakė šitaip austi, nežinia. Žmogus gimsta su paveldėtais DNR
įspaudais, turinčiais pirminę informaciją, pagal ją elgiasi ir gyvenimo
bėgyje įspaudžia naują informaciją.
Pav. 1. DNR ir
tautinių raštų struktūrų tipai
Taigi, tautiniai raštai gali kalbėti, perduoti žinias. Juose slypi
užkoduotos mintys: krikštui kuriami vieni raštai, vestuvėms antri,
laidotuvėms treti, šokiams ketvirti, rankogaliams penkti, staltiesėms
šešti, lovatiesiems septinti, rankšluostinėms aštunti, suolsėdžiams
devinti ir t. t. Raštai kalba linijų vingrumu, spalvų deriniu ir toks
kūrinys skleidžia bangas, nevalingai veikiančias pasąmonę. Meno srityje
galėtų būti dailininkas Virginijus Kašinskas, kuris tautinio rašto
kodais perteikia informaciją ir, žiūrint į paveikslą, šis atgyja. Taip
atsitiko 2006 metais A. ir J. Juškų etninės kultūros muziejuje
Vilkijoje, kur vyko dailininko kosmogoninių paveikslų paroda. Pilietis
Vykintas S., įsižiūrėjęs į tautiniais raštais koduotą paveikslą, pajuto
matąs langą į kitą pasaulį. Jame ėmė rodytis miškas, laukymė: Viskas
beveik kaip žemėje, - sakė Vykintas S., - tačiau žmonės kitokie.
Vadinasi, menininkas tautiniu rašto kodu perteikė informaciją apie
kosmosą, išZIP-ino rašto informaciją. Autoriui maloniai sutikus,
pateikiame kosmogoninio paveikslo kopiją skelbimo apie tapybos darbų
parodą fone.
Pav. 2. Foninio
paveikslo kopija.
Kosmose gali egzistuoti įvairios gyvybės formos. Kalbant apie žmogaus
gyvybę, reikia pažymėti, kad jos egzistavimą užtikrina kraujas. Ką
reiškia žodis kraujas? Kraują, atsakome negalvodami. Tačiau
autoriui Jurbarko krašte teko girdėti kitą, archainį, šio žodžio
kirčiavimo būdą kraujas su dešininiu kirčiu ant
a. Šitoks kirčiavimas išryškina žodžio kraujas
priklausomybę nuo prasmės įkrauti. Išeitų, pirminė žodžio
kraujas prasmė yra įkraujas, ir ji reiškia turinį, kuriuo įkrautas
mūsų organizmas. Žinome, jog ši mūsų įkrova yra raudona, tačiau tai, kad
ji gali būti ir kitokia, rodo Pietų Amerikos Titikakos ežero salos ūrų
(uros) gyventojų atvejis. Šių žmonių (paskutinysis mirė 1962 m.) kraujas buvo ne raudonas, o
juodas. Toračų (toradscha vok.) gentis, gyvenanti Sulaus jūros
salose Ramiajame vandenyne, tvirtina, kad jų protėvių kraujas buvo
baltas. Kyla klausimas: kokios spalvos ir sudėties galėtų būti organizmo
įkrova planetoje, kur vietoje vandens telkšotų skysto amoniako jūra?
Aišku, įkrova būtų su nemažu amoniako kiekiu gyslose. Taigi, kitų
planetų gyventojai, jei tokie būtų, skirtųsi nuo mūsų organizmo
įkrauja (įkrova) ir natūraliai egzistuoti Žemės sąlygomis negalėtų.
Nebent, skafandrų apgaubti, galėtų būti pas mus svečio teisėmis.
Kirčiuodami žodį kraujas su archainiu kirčiu ant a, mes
liudijame, jog anksčiau apie kosmines dausas žinojome kur kas daugiau,
negu manyta.
Laiko skaičiavimas
Laiką skaičiuojame
ciklais: gamtos, žmogaus gyvenimo, trumpais žemiško ar ilgais kosminio
gyvenimo tarpais. Metinį gamtos ciklą patogu vertinti pavasariu, vasara,
rudeniu ar žiema, pasmulkinant mėnesiais ir dienomis. Žmogaus gyvenimo
ciklus patogiausia vertinti vidutiniška gyvenimo trukme, taipogi
kartomis. Trumpą žemišką ciklą gerai pradėti kokiu nors įvykiu,
pavyzdžiui, pastačius naujo miesto vartus, pažymint garsaus karaliaus
valdymą, išsilaisvinus tautai iš vergijos, įvykus gamtinei katastrofai
(potvynis, sausra, liūčių metai) ir panašiai. Metinį gamtos ciklą
nesunku sekti pagal Saulę arba Mėnulį. Vidutinis žmogaus gyvenimo ciklas
priklauso nuo geografinės padėties, socialinių sąlygų ir kiekvienai
tautai (valstybei) yra skirtingas, kur žinoma, jog per vieno žmogaus
gyvenimą kartos keičiasi 2-3 kartus.
Senovėje žmogaus gyvenimo
trukmė buvo skaičiuojama ir pagal Veneros slinkimo bei grįžimo į senąją
padėtį danguje ciklus, trunkančius po 8-erius metus. Skaičiavimas pagal
Veneros slinkimo tarpsnius (ciklus) pastebėtas tiriant Centrinės bei
Pietų Amerikos senųjų gyventojų religijas, jų istorinius paminklus, kur
Aušrinė buvo garbinama kaip dievybė. Mūsuose 8-erių metų ciklas taip pat
buvo įaugęs į kasdienę žmogaus santykio su gamta, buitimi ir kosmosu
būtį. Istorija byloja, kad paskutinįjį tūkstantmetį prieš krikščionybės
atsiradimą Senajame pasaulyje laikas buvo skaičiuojamas pagal 8 metų
kalendorių, - rašo Ginas Žiemys (Austėjos gimimas, leid. Naujasis
lankas, 2001, Kaunas), VI a. pr. Kr. jį į apyvartą įvedė
babiloniečiai. Be to, eneida buvo naudojama net III a. po Kr.
Ji apima
laiko, erdvės, dieviškąją, astralinę, socialinę ir kitas dimensijas.
Knygoje rašoma, jog, remiantis stebuklinėmis pasakomis austėmis ir
istoriniais šaltiniais, yra atstatoma senoje Lietuvoje buvusi 8 metų
ciklo laiko skaičiavimo sistema. Čia daug vietos skiriama Venerai
pagrindinei 8 metų ciklo kaltininkei, atstatomi keli senieji Veneros
pavadinimai. Ilgiau sustojama ties dvigubo 8 metų ciklo fenomenu. Nors
knyga skiriama astroetnologamas, folkloristams ir archeomitologams, ji
galėtų būti įdomi visiems indoeuropietiškos kultūros tyrinėtojams.
Šališki valdovai,
skelbiantys, kad tik nuo jų prasideda tikroji tautos ar pasaulio
istorija, subjektyvumas, tautų persikraustymai sąlygoja tai, kad
neturime tęstinio kalendoriaus. Sakymas nuo krakusmečio yra nuoroda į
labai senus laikus, tačiau to krakusmečio datos nežinome. Šiais laikais,
datavimą bandoma vykdyti radiokarbono būdu, kuris vadinamas C14 metodu,
ir apie tai jau rašėme. Metodo pagrindą sudaro liekamosios C14
radioaktyviosios anglies atomo dalies organinėse medžiagose nustatymas.
Šis metodas yra netikslus ir todėl derinamas su kitais datavimo būdais.
Nustatant laiką vien C14 būdu, galima labai apsirikti ir, nors pačia
technologija neabejojama, archeologai pastebėjo, jog matavimas gali
duoti žymias paklaidas. Ši problema iškilo jau pačioje C14 metodo
taikymo pradžioje: žurnale Science (1959
m., Nr. 130) aprašoma, kad radiokarbono metodu bandyta
nustatyti sugautų moliuskų amžių ir pasirodė, kad jiems
2300 metų.
Žurnale Nature (1970 m., Nr. 225)
pateiktas atvejis, kai C14 metodu buvo nustatinėjamas organinės
medžiagos, buvusios statybiniame Anglijos rūmų skiedinyje, amžius. C14
metodas parodė, kad rūmai pastatyti prieš 7370 metų, tuo tarpu tikrai
žinoma, kad jie iškilo vos prieš 738 metus. Buvo datuojamas ir nušautų
ruonių amžius, kur C14 metodas rodė, jog jie plaukioja vandenyje jau
1300 metų. Šie rezultatai paskelbti žurnale Antarctic Journal of the
United States (1971 m., Nr. 6). Atsižvelgiant į
panašius faktus, mokslininkai nutarė, jog C14 būdu galima datuoti tik
labai senus organinės kilmės daiktus, jų atsiradimo laiką siejant su
dešimčių ar net šimtų tūkstančių metų senumu. Skelbiant jaunesnių
radinių datas, reikalingas koordinavimas su kitų mokslo sričių
specialistais.
Matome, jog tikslaus datavimo problema yra
labai aktuali, todėl ieškomos išeitys ir siūloma, pavyzdžiui, pastatų
amžių nustatyti pagal kolonų deformacijas, nusėdimą, keramikos gaminių
amžių testuoti pagal archeomagnetinį ar termoliuminescentinį būdus ir
panašiai. Šie amžiaus nustatymo metodai taip pat yra ginčytini.
Vadinasi, nėra tikrai patikimo daiktų amžiaus nustatymo būdo ir tokia
situacija kelia sumaištį archeologų bei istorikų tarpe. Galop buvo
rastas kompromisas: Tas ir tas daiktas priklauso tokiai ir tokiai
epochai, nes jis panašus į tokį ir tokį jau surastą tos epochos daiktą,
sakoma. Tačiau kas nustatė anos ar tos epochos laiką? Čia remiamasi
autoritetais, kurie tyrinėja archeologinius radinius laiką, šifruoja
raštijos paminklus. Priklausydami kuriai nors religinei konfesijai,
vienai ar kitai tyrėjų mokyklai, tie autoritetai būna šališki. Vokiečių
mokslininkas G. Brugšas konstatuoja: Nežiūrint į visus atradimus
egiptologijos srityje, datavimo skaičiai iki šiol yra labai
nepatenkinami. Tokią padėtį patvirtina faktai. Pirmasis Egipto faraonas
buvo Menas, tačiau jo įžengimo į sostą metus vokiečių specialistai netgi
tarpusavyje traktuoja labai skirtingai: Ungeris 5613, Brugšas
4455, o Bunsenas nurodo 3623 m. pr. Kr. laiką. Ne mažiau margos
žinios apie Meną yra ir prancūzų mokslininkų darbuose: Šampoljonas
5867, Palmeris
2224 m. pr. Kr. ir t. t. Žinoma, ne kiekvienam gali šauti
į galvą paskaityti Egipto piešininius hieroglifus lietuviškai.
Sakkara. Čia, Nilo upės kairiajame krante buvusiame sakų mieste (Sak
kara), 16 km. atstumu nuo
didžiosios Cheopso piramidės, yra faraonų nekropolis, jame į viršų šauna
apie 60 m. aukščio Zosero
piramidė. Kurių sakų? Tikėtina, jog kaunių, jau anksčiau aptiktų prie
Akabos įlankos Raudonojoje jūroje. Toje šešių laiptų piramidėje yra ir
faraono laidojimo kambarys, išrašytas piešininiais senųjų Egipto laikų
hieroglifais, tie rašmenys yra žinomi Piramidžių tekstų vardu.
Turinyje yra daug seniausius laikus menančių įrašų, kurių prasmė dar
nevisiškai nustatyta. Visgi perskaityta, jog svarbiausios teksto vietos
kartuše (ovale) yra užrašytas faraono vardas: Unas. Aplinkui kartušą
yra išrėžtos žinios apie jo gyvenimą ir tai, jog Uno siela ateityje
turės atgimti Šienpjovių žvaigždyne. Ar tikrai viskas taip? Pateikiame
Piramidžių tekstų užrašo dalį su kartušo fotografija.
Pav.3. Piramidžių
tekstų kartušas
Ovalo apatinis virvelės
kryžiavimas rodo, kad tekstą reikia skaityti iš kairės į dešinę:
apylanka A, medis M, sliekas S, šuo Š,
arklas A. Gaunasi tekstas A M S Š A. Kartuše, kaip
įprasta, tekstas turi būti suprantamai skaitomas ir atvirkščia tvarka:
A Š S M A. Dabar bandykime nustatyti, kas ilsėjosi šiame kape.
Skaitant dešine kryptimi: A Auksis, M Medas, S
Seliamonas, ŠA - šia (čia). Skaitant atvirkščia kryptimi: AŠ
aš, S Seliamonas, M Medas, A Auksis.
Dabar šį karališkąjį tekstą galime suformuoti galutinai: Auksis
Medas Seliamonas čia ir Aš Seliamonas Medas Auksis. Štai
ir atradome išmintingojo karaliaus Saliamono kapą! Dokumentuota istorinė
aplinka verčia manyti, jog neapsirikome. Pirmasis vardas Auksis sako,
jog karaliaus dinastija kilusi Aukso salos laikais. Ką sako antrasis
vardas Medas? Pavartykime istorijos šaltinius, kur antikos istoriko
Plinijaus Vyresniojo veikale Gamtos geografija (VI, str. 169) apie
senuosius Afrikos šiaurės rytų miestus parašyta: Trogoditika, kurią
senieji anksčiau vadino Mida (Meda), o kiti Midiojė (Medoja)
, taip pat
Heliodoro raštus Etiopika (IX, str. 16), kur skaitome apie mūšį:
jam
priešais pajudėjo ir Gidaspas, kuris persams ir midams (medams)
priešpastatė Mėros karius, besikaunančius sunkiąja ginkluote ir
turinčius patirtį mūšiuose vienas prieš vieną
. Net ir dabar lietuviai
kartais ištaria mediai, o ne medžiai. Taigi, dinastinis
Auksis buvo Medų, tarpe medžių gyvenusių žmonių valstybės valdovas. Čia
susiduriame su vardų rozete: Medas - Seliamonas, kur vienoje pusėje
yra natūralios prasmės žodis medas, medenis, o kitoje
pusėje Medenį kitaip paaiškinantis junginys selliamonas
lesiamonas, o tai taip pat yra medas,
medenis (slav. les miškas, giria). Nereikia
ir sakyti, jog medai (mediai) gyveno tarp medžių arba garbino
juos, o kaimyniniai slavai praminė juos lesiais, ką mūsiškai
priėmė savaip: lesiai seliai sėliai. Labiau į
pietus, prie Nilo, kažkada gyvavo Mėros imperija: Mėra Mė(n)Ra.
Žinant, kad anuometiniame Egipte saulė buvo vadinama Ra vardu, galime
teigti, jog tai buvo Mėnulį ir Saulę išskirtinai garbinanti dangių
valstybė. Buvusi Mė(n)ros valstybės sostinė Mėra (Mėroja) iki šių dienų
puikuojasi Nilo upės kilpoje. Iš ten per tūkstančių metų gausmą į
dabartinę Lietuvą mes, dangiai, atsinešėme upę Mėra (Mera) ir
gyvenvietę Mėronys (Meironys), nes būtent šitaip vardus taria vietiniai
gyventojai. Taip pat Dangę. Visi slenkantys žemyn upe niliečiai buvo
sakai - kauniai (kaun saką?), kurie, traukdamiesi iš byrančios Aukso
salos ir nuo karščio į šiaurę, atsidūrė prie Akabos įlankos Raudonojoje
jūroje krantų. Jie, Minijos (El Minya), Sėlos (Sella), Medenių (Medenit),
Darasavos (Dar as-Sava), Kauno (karalystė Kata - Ka(un)ta) vardus nuo
Nilo ant savo pečių atsinešė į Lietuvą.
Yra ir kita vardų
rozetė: tai ežero Seliger pavadinimas Rusijoje. Iš jo išteka
Volga. Tikrasis ežero vardas turėtų būti Sellytgir. Vidurinis
žodžio fragmentas lyt sako, kad čia gyvena lytuviškai
kalbantys žmones ir paaiškina kokie: giruliai (geruliai),
skaitant iš vienos pusės, ir lesiai seliai, skaitant iš
kitos pusės. Jų gyvenimo kelią brėžia Sėla ir Medeniai netoli Tauragnų,
Medume už Zarasų Latvijoje, Medininkai prie Vilniaus, Medilas vakarų
Baltarusijoje, Medynė į pietvakarius nuo Maskvos, jau nekalbant apie
buvusią Medų (Midų) karalystę Vidurinėje Azijoje su sostine Ekbatan,
kuri susišaukia su Akabos (Ekabos) įlankos pavadinimu.
Atkurdami DNR įspaustą
atmintį, karves, išpuoštas aukso spalvos pienių vainikais, Mėronių kaimo
gyventojai pavasarį plukdo į Lūšio ežero salą pasiganyti, o žiemą laukia
naujo plaukimo į geltonomis pienėmis liulančią salą. Tuo savo veiksmu
sėliai išreiškia viltį, kad ateis toks pavasaris, kai Aukso sala vėlei
iškils į paviršių ir trauksim atgal senosiomis vietomis gyventi į naują
pasaulį.
Ką sako Piramidžių
tekstų užrašymas, jog karaliaus Saliamono (Uno) siela turės atgimti
Šienpjovių žvaigždyne? Išeitų, ties šiuo žvaigždynu karalius pasimirė
ir, apsukęs kartu su Saule didįjį ekliptikos ratą, vėl atsidurs senojoje
vietoje. Tai reiškia, jog medai žinojo apie precesinį laiką - Saulės
didžiojo ekliptikos rato egzistavimą. Kompiuterinės programos pagalba
pažvelkime, kada Saulė, mirštant Saliamonui, praskriejo pro Šienpjovių
žvaigždyną: tai įvyko 7000 m. pr. Kr.
laiku. Stop!.. Vadinasi, objektyvų laiką mūsų senoliai skaičiavo pagal
Saulės kelią Zodiako žvaigždynų juostoje. Štai ir atsirado tas, pats
patikimiausias mūsų laikas, pagal kurį buvo skaičiuojami tęstiniai
metai. Jeigu tekste būtų paminėta ir konkreti žvaigždė (o taip gali
būti), tai Saliamono mirimo datą žinotume beveik preciziniu tikslumu,
tačiau dabar turime pasitenkinti vidutinišku skaičiumi. Patikrinkime, ar
pakankamai teisingai Uno gyvenimo metus pasako egiptologai? Jie nurodo,
kad iškilusis medas Saliamonas (Unas) valdė 2356-2323 m.
pr. Kr. laikotarpiu. Pasirodo, egiptologai apsirinka 4677 metų į
jaunėjimo pusę. Išeitų, Egipto istoriją reikia nukelti beveik 4700
metų atgal, jau nekalbant apie tai, kad reikės kažkur padėti
dar apie 10 tūkst. metų tarpą, norint sugrįžti atgal į realią Aukso
salos (Atlantidos) laikų istoriją.
Tęsinys: VIII dalis -
Ugnies garbintojų karalius
I dalis |