APAŠTALAS ŠV. ANDRIEJUS
Kalbant apie apaštalą Andriejų, pirmiausia krinta į akis
jo ne hebrajiškas, bet graikiškas vardas. Tai liudija
apie jo šeimos kultūrinį atvirumą. Iš Evangelijos
žinome, kad prieš tapdamas Jėzaus mokiniu, Andriejus
kurį laiką buvo Jono Krikštytojo mokinys. O tai liudija,
jog jis buvo ieškantis, Izraelio viltimi gyvenantis
žmogus, norintis klausytis Viešpaties žodžio ir juo
gyventi. Tą dieną, kai Jonas Jordane krikštijamą Jėzų
pavadino Dievo avinėliu, Andriejus tapo Jėzaus sekėju.
Evangelistas Jonas pasakoja, kad Andriejus ir dar vienas
mokinys, kurio vardas nepaminėtas, nusekė paskui Jėzų,
pamatė kur jis gyvena ir vieną dieną pasiliko pas jį.
Andriejus buvo pirmasis Jėzaus pašauktas apaštalas. Dėl
to Bizantijos Bažnyčios liturgijoje jis vadinamas Protoklitos,
kas ir reiškia pirmas pašauktasis. Kraujo ryšys tarp
brolių Petro ir Andriejaus yra pagrindas, kuriuo
remdamiesi Romos ir Konstantinopolio Bažnyčias vadiname
Bažnyčiomis seserimis.
Evangelijose Andriejaus vardas minimas dar trijose
vietose. Kai kalbama apie duonos padauginimo stebuklą,
sakoma, kad Andriejus minioje surado berniuką, kuris
turėjo kelis duonos kepalėlius ir žuvų. Kitą kartą
Andriejaus vardas minimas pasakojant apie tai, kai
išeidami iš Jeruzalės mokiniai kalbėjo apie miesto
gynybinių sienų didybę ir apie Jėzaus žodžius, kad iš tų
mūrų neliks akmens ant akmens. Andriejus čia minimas
kaip vienas iš pokalbio dalyvių. Dar kartą Andriejus
paminėtas kalbant apie paskutines dienas prieš Jėzaus
kančią. Į Šventąjį Miestą buvo atvykę jaunų graikų
piligrimų. Tai greičiausiai buvo prozelitai, atvykę
Jeruzalėje švęsti hebrajiškų Velykų. Jie panorėjo
susipažinti su Jėzumi. Andriejus ir Pilypas, tai yra
apaštalai graikiškais vardais, buvo vertėjai to
susitikimo metu.
Jau nuo seniausių krikščionybės laikų Andriejui
priskiriamas Kristaus mokslo paskelbimo graikams
nuopelnas. Petras, jo brolis, iš Jeruzalės per
Antiochiją atvyko į Romą ir tapo visuotinės Bažnyčios
ganytoju. O Andriejus tapo graikų apaštalu. Abu buvo
nukryžiuoti, ir abu budelių prašė, kad jų kryžiai būtų
kitokie negu Kristaus kryžius, nes jie jautėsi nesą
verti mirti prikalti prie tokio pat kryžiaus kaip
Kristus. Apaštalas Petras buvo nukryžiuotas žemyn galva,
o tos formos kryžius, ant kurio buvo nukryžiuotas
Andriejus, iki mūsų dienų vadinamas Andriejaus kryžiumi.
Gyvenime abu brolius siejo kraujo ryšiai, susiejo juos
taip pat kryžiaus mirtis, o šiandien jų brolybė yra
Romos ir Konstantinopolio sostų vienybės laidas ir
simbolis.
Pagal popiežiaus Benedikto XVI
2006-06-14 katechezę; Bernardinai.lt, 2006