Aleksandras Žarskus
Apie demokratines laisves ir žmogaus teises
Pranešimas skaitytas Konstitucijos
dienos proga
Sargėnų vidurinės mokyklos mokinių konferencijoje, 2007 10
24
Mokiniai Jėzaus klausė: Kaip
mums melstis, dalyti išmaldą ir pasninkauti?
Jėzus tarė: Jeigu jūs
pasninkausite, užsitrauksite nuodėmę, jei melsitės, būsite pasmerkti, o
jei dalysite išmaldą, pakenksite savo sieloms (Apokrifinė Evangelija
pagal Tomą, plg. Nr. 6 ir Nr.14).
Keistai kalba tasai Jėzus... Dievo Sūnus,
atsakydamas į kausimą, naudojosi darbo su mokiniais metodais, kuriuos
vėliau, jau VII a. išdėstė dzenbudizmo patriarchas Chueinenas: Jeigu jums užduos klausimą, kuriame yra
kažkoks teiginys, atsakykite į jį neigiamai; ir atvirkščiai, atsakykite
teigiamai, jei klausime yra neiginys. Jeigu jūsų paklaus apie paprastus
dalykus, tai atsakykite apie šventus dalykus ir atvirkščiai. Ir tuomet,
iš tarpusavio prieštarų ryšio bus galima suprasti mokymą apie vidurio
kelią.
Ką tai reiškia? Kad gyvenimas yra
sudėtingas: kiekvienas geras dalykas turi savo blogąją pusę,
kiekvienas blogas dalykas turi ir gerąją pusę. Kitaip sakant, visi
reiškiniai yra susiję tarpusavyje. Toks sudėtingas yra pasaulis jis
daugiareikšmis ir nelinijinis. O su dalykais, kurie betarpiškai
liečia žmogų, yra dar sudėtingiau. Juk žmogus yra ir kūnas, ir dvasia.
Tai, kas gerai kūnui, gali būti visai netinkama sielai ir tai, kas
gerai sielai, gali būti nemalonu kūnui.
Patarlė: Nėra to blogo, kas neišeitų į
gera. Ir atvirkščiai: Nėra tokio gėrio, kuriame nebūtų blogio.
Jeigu jau meldžiantis, pasninkaujant ar
dalijant išmaldą galima sau pakenkti (!), tai juo labiau,
naudojantis demokratinėmis laisvėmis ir taip įnirtingai propaguojamomis
žmogaus teisėmis, tikrai galima net labai sau pakenkti.
Įsivaizduokime, kad dabar Jėzaus
klausiame: Kaip mums naudotis demokratinėmis laisvėmis ir žmogaus
teisėmis?
Jėzus: Jeigu jūs naudositės
demokratinėmis laisvėmis, užsitrauksite nuodėmę, jei naudositės žmogaus
teisėmis pakenksite savo sieloms.
Filosofas Arvydas Šliogeris, paklaustas
apie ES vertybes, atsakė: Pelnas, pinigai ir turto pasidalijimas, o
visa kita yra ideologija ir propaganda: demokratija,
žmogaus teisės, pilietinė visuomenė apie tai tegu gieda angelų chorai
(Verslo klasė, 2007, Nr. 5).
Kad būtų aiškiau, duosiu patarimą, kaip
atskirti ideologiją ir propagandą nuo tiesos. Jeigu kas nors apie
kokį nors dalyką ar reiškinį kalba tik teigiamai, o tai reiškia
vienašališkai, tai jau yra ideologija ir propaganda.
Geras ideologijos ir propagandos pavyzdys yra rinkimų kampanija.
Juk nėra ir negali būti tokių dalykų ar
reiškinių, kurie būtų vien teigiami. Kiekvienas verslininkas ir
pardavėjas yra propagandistas, o jeigu geras, tai dar ir ideologas.
Norint nepatekti ant ideologijos ir
propagandos kabliuko, visada reikia klausti: 1. Kas šiame dalyke
yra teigiama? 2. kas šitame dalyke yra neigiama? Galimas ir trečias
klausimas: O kas tame yra įdomaus?
O štai ką sako šiuolaikinis prancūzų
rašytojas ir filosofas Andre Gluksmanas: Europos tapatybė tai
neregėtos galios laisvės vėjas, dabar klajojantis tarp Kijevo ir
Tbilisio. Prancūzija žmogaus teisių lopšys dabar dreba ir gūžiasi iš
baimės, kai išdidžios tautos ima kartoti tuos žodžius, kuriuos prancūzai
seniai pamiršo: laisvė, lygybė, brolybė.
Kodėl taip sako Arvydas Šliogeris ir Andre
Gluksmanas? Todėl, kad jie filosofai? Būti filosofu, tai reiškia mylėti
išmintį. O norint mylėti savo išmintį, reikia turėti savo nuomonę,
sugebėti mąstyti plačiai ir nepriklausyti nuo propagandos bei
ideologijos.
Sakysite, kad demokratijos sąlygomis
kiekvienas gali turėti savo nuomonę. Taip. Tačiau kokia ji, ta tariamoji
mūsų nuomonė?
Taip, mes esame savarankiški, gyvename
atskiruose butuose ar namuose, o dauguma turime ir savo atskirą
kambarį. Tačiau tuose kambariuose stovi kvadratinės dėžės, į kurias
pumpuojama ta pati informacija ta pati ideologija ir propaganda.
Mes kiekvienas praeiname per privalomą, pačią didžiausią ideologijos ir
propagandos mėsmalę švietimo sistemą.
Čia mūsų savarankiškumas baigiasi
mąstome vienodai, panašiai kaip zombiai. Atsiprašau, jei kas nors
įsižeidė, bet patvirtinsiu savo žodžius skaičiais.
12 metų amžiaus mergaitės vidutiniškai
jau yra matę 77 500 reklamų. Ar dėl to jos tampa laimingesnės?
Ne, liudija bendrovės Dove finansuoto tyrimo rezultatai. Šis
tyrimas patvirtino egzistuojant ryšį tarp žiniasklaidos formuojamų
moters įvaizdžių ir vis labiau didėjančios žemos mergaičių savivertės.
Pasak dienraščio, tyrėjų grupė apklausė 2000 Didžiosios Britanijos ir
JAV mergaičių, kurių amžius siekė nuo 10 iki 14 metų. Apklausos
rezultatai atskleidė, kad 77% jų save laiko storomis ir baisiomis, o
gražių manekenių ir žvaigždžių atvaizdai kelia joms depresiją.
Daugiau nei pusė apklaustųjų paauglių apibūdino save kaip šlykščias,
negražias ar kitais neigiamą atspalvį turinčiais žodžiais. (2007 10 09)
Nieko sau laisvė būti priklausomam nuo
propaguojamo įvaizdžio. Išorinę vergovę keičia vidinė priklausomybė.
Išorinė vergovė panaikinta ne humaniškais
tikslais. Tai jūs gerai žinote iš istorijos. Ji buvo nepelninga, stabdė
ekonomikos vystymąsi. Vergų epocha baigėsi, tačiau vergija neišnyko.
Dabar esame ideologiniai vergai zombiai.
Geriausias vergas tas, kuris nežino,
kad jis pavergtas, kuris džiaugiasi vergu būdamas.
Pabandykime pamąstyti. Mąstymas, ko
gero, yra sunkiausias dalykas, nes taip mažai yra mąstančių.
Pažvelkime į demokratiją dar ir kitu
kampu. Nėra esminio skirtumo tarp demokratijos ir vienvaldystės.
Skirtumas yra tik išorinis, tiksliau sakant, tariamas. Norėdami tai
pamatyti, pirmiausiai turime paklausti: Kuo remiasi arba kokiomis
vertybėmis yra pagrįsta valdžia? Kuo remiasi laisvės bei teisės ir kas
jas užtikrina? Kitaip sakant, kas valdžioje yra matoma ir kas palėpta?
Tačiau šis svarbiausias klausimas lieka
šešėlyje arba specialiai užtušuojamas. Dauguma to nesuvokia ir
džiaugiasi gyvendami demokratijos sąlygomis, o iš tiesų džiaugiasi
būdami vergais.
Klausimas: kodėl demokratija taip aktyviai
propaguojama ir primetama per prievartą, taikant ekonomines sankcijas?
Ko gero, demokratija kažkam naudinga. Demokratinėmis sąlygomis
vergas yra laisvas, jis džiaugiasi vergu būdamas ir yra labiausiai
ekonomiškai naudingas. Tą pat apie ES vertybes sakė A.
Šliogeris: pelnas, pinigai ir turto pasidalijimas.
Demokratija = demos
(liaudis) + kratos (valdžia) = liaudies
valdžia.
Ar iš tikrųjų valdo liaudis? Kas tiki, kad
demokratijos sąlygomis valdo liaudis? Ar kas tiki tuo propagandiniu
triuku?
Tad kas valdo iš tikrųjų? Kad suprastume
sudėtingus ir painius procesus, reikia pažvelgti iš aukštai, aprėpti
visumą.
Bet kokią, o ypač indoeuropietišką
visuomenę sudaro trys pagrindiniai, visais amžiais išliekantys luomai,
sluoksniai arba kastos:
- Dvasiškiai /brahmanai/ tie,
kurie žino šventus raštus, palaikė ryšį su Dievu ir mokė žmones gyventi
paklustant Dievo Tvarkai.
- Gynėjai ir valdytojai kariai
ir karaliai /kšatrijai/ tie, kurie valdo ir saugo nuo išorės
priešų.
- Paprasta liaudis žemdirbiai,
amatininkai, pirkliai, verslininkai /vaišijai/ tie, kurie
rūpinasi materialia gyvenimo puse, ūkiniu gyvenimu, ekonomika.
Yra toks senovinis lietuvių paprotys:
prieš gimusį vaiką padėdavo knygą, pinigą ir duoną; ką mažylis čiupdavo
pirmiausiai, tokia ir jo prigimtis. Galime save ir kitus patikrinti,
kuriam luomui mes priklausome. Ką aš labiausiai vertinu: pinigus,
valdžią ar dvasinius dalykus? Pamatysime, kad brahmanų, bent jau tikrų
dvasiškių, beveik nebeliko.
Šie visuomenėje esantys sluoksniai, kurių
pirmasis yra pats mažiausias, sudaro piramidę. Klausimo esmė: kas yra
piramidės viršūnėje? Nuo to priklauso, kokia ideologija gyvena
visuomenė ir kas joje propaguojama. Šitokiu plačiu požiūriu, religija
taipogi yra ideologija ir propaganda, tik visai kitokios rūšies.
Viskas, apie ką mes kalbame vien tik teigiamai, t. y. vienašališkai, yra
propaganda. Jėzus, kaip matėme iš jo atsakymų apaštalams, nebuvo
ideologas ir propagandistas. Jis ir religijoje įžvelgė neigiamus
reiškinius.
Kas valdė senovės Lietuvoje? Sakysite,
kunigaikščiai. Taip, bet jau vėlesniu laikotarpiu, o dar anksčiau valdė
kunigai. Kunigas tai senovinės lietuvių religijos, pasak. L. Ivinskio
dievaitystės, dvasiškis. Dabartiniams krikščionių religijos
dvasiškiams, kuriuos mes vadiname kunigais, atiteko senovės lietuvių
dvasiškių kunigų vardas. Brahmanas ir kunigas yra tapatūs
žodžiai.
Kunigaikštis = kunigas + aikštis.
Aikštus = aiškus, aiškyti = aiškėti, aikštė
(vieta, kur gerai matosi). Taigi kunigaikštis yra visiems gerai
matomas, aiškus kunigas arba supasaulėjęs kunigas, kuriam jau yra
svarbiau politika.
Kad galėtume plačiai žvelgti ir aprėpti
visuomenėje vykusius bei suprasti dabar vykstančius procesus,
pasinaudosime viena iš induizmo teorijų. Pasikartojantį žmonijos
vystymosi ciklą sudaro keturios epochos: aukso, sidabro, vario ir
geležies amžiai. Tai simboliniai pavadinimai, bylojantys
patys už save pagal metalo taurumą galima spręsti apie epochos esmę.
Iš pradžių aukso amžiuje valdė
brahmanai tie, kurie žinojo Dievo nustatytą Tvarką, žinojo,
kaip reikia gyventi, kad žemėje klestėtų gyvybė ir būtų daugmaž visiems
gerai. Tai taipogi buvo ideologija ir propaganda, tačiau labai
besiskirianti nuo šiuolaikinės. Tuomet žmonės gyveno darnoje
su savimi, su kitais ir su gamta.
Sidabro amžiuje į valdžią pamažu
iškyla kariai ir karaliai. Papučia nauji ideologiniai
vėjai. Dievo tvarką pamažu pradeda keisti žmonių sugalvota tvarka.
Vario amžiuje jau pilnai valdo
kariai ir karaliai, dvasiškiai lieka antroje vietoje, ir į valdžią
pamažu skverbiasi verslas, vaišijai, t. y. pinigai. Keičiasi ir
ideologija. Ideologijoje ir propagandoje vis svarbesnę vietą užima
pelnas ir pinigai. Dievo tvarka vis labiau užmirštama, bet daugėja
žmonių sugalvotos tvarkos.
Geležies amžiuje valdo verslo
magnatai, tarptautinės korporacijos ir transnacionalinės kompanijos,
kitaip sakant, į valdžią atėjo ekonomika /vaišijai, apačios/. Karaliai,
politikai nustumti į antrą planą, nekalbant jau apie dvasiškius.
Ideologijos ir propagandos smaigalys nukreiptas į pelną ir pinigus:
vertinga tai, kas atneša didesnius pinigus. Pagal šią ideologiją,
tikslas pateisina priemones. Dievo tvarka visai pamirštama, demokratinės
visuomenės tvarkosi tik pagal žmonių sugalvotą tvarką, visiškai
atmesdamos Dievo Tvarką ir net drausdamos Ją minėti /ES
konstitucija, kurioje net neminimas krikščionybės vardas/.
Pamažu visuomenės piramidė
persisluoksniavo ir jos viršus susikeitė su apačiomis. Buvusieji
tradiciniai sluoksniai luomai baigia nykti ir, ko gero, visai išnyks.
Piramidė tampa lėkštesnė didžiulis apatinis sluoksnis ir maža
viršūnėlė. Atotrūkis tarp turtingųjų ir visų kitų vis didėja. 350 šeimų
valdo pusę viso pasaulio turtų. Ar jūs čia įžvelgiate demokratiją?
Tai, ką aš papasakojau, mokslininkai
vadina sekuliarizacija arba supasaulėjimu. Supasaulėjimo
procesas apima visus sluoksnius taip pat ir dvasiškius. Jau ir
dvasiškių dievu vis dažniau tampa pelnas ir pinigai. Dvasiškių
sekuliarizacijos pavyzdys: Otavos anglikonų vyskupijoje vykusio
balsavimo metu 177 balsais pritarta tos pačios lyties santuokų
laiminimui (nepritarė 97 asmenys) (Delfi.lt, 2007 10 15)
Supasaulėjimas tai procesas, kai žemėje
nyksta Dievo Tvarka ir vis labiau įsigali žmonių tvarka. Kuo skiriasi
Dievo tvarka nuo žmonių tvarkos? Galima nurodyti daug skirtumų, bet
apsiribosime tik vienu: Dievo tvarka yra bešališka, o žmonių
tvarka yra suinteresuota ir labai šališka.
Žymus JAV gyvenantis lingvistas Naomas
Chomskis yra parašęs veikalą: Sekuliarinė (pasaulietinė)
dvasininkija ir demokratijos pavojai. Šios knygos pavadinimas
apibendrina tai, apie ką kalbėjome. Pasaulietinė dvasininkija
labai tikslus pavadinimas. Šitokia dvasininkija neatsakinga prieš
nieką, jai nerūpi žmogaus išganymas, bet savi tikslai.
Ideologija gali būti labai įvairi ir, kaip
matėme, laikui bėgant ji kito. Geležies amžiuje ideologiją užsako
pinigai (t. y. tie, kas turi jų daugiausia). Tačiau ideologija visada
išreiškia tų, kas ją nurodo, tikslus. Ir nereikia puoselėti
iliuzijų, kad taip aktyviai dabar propaguojamos žmogaus teisės
skirtos žmonių labui. Jeigu ideologiją nurodo tikri dvasiškiai,
tuomet taip. Ten, kur valdo pelnas ir pinigai, o, pasak Naomo
Chomskio, pasaulietinė dvasininkija, trumparegiška manyti, kad
laisvės ir teisės yra žmonių labui. Tai išduoda ir naudojama sąvoka
žmogiškieji ištekliai, ir tai, kaip elgiamasi
su gyvūnais, o ypač su auginamais fermose.
Į kokią vergovę patenka žmogus,
naudodamasis šitaip nenuilstamai propaguojamomis žmogaus teisėmis?
Visų pirma derėtų paklausti: kokios
teisės dabar yra taip labai propaguojamos? Mes nemąstome ir to
neklausiame, nes pagal vienkryptišką mąstymą, kurio esame išmokyti, mums
atrodo, kad jeigu jau teisės ir laisvės, tai jos visada atneš tik
gėrį.
Labiausiai propaguojamos teisės ir laisvės
yra tos, kurios pažeidžia žmogų kaip asmenybę, kurios lėtai naikina
patį žmogų: vaikų apsaugos teisė, vadinkime ją slaptumo teise,
kuri draudžia vaikus kontroliuoti; teisė į vis ankstyvesnį alkoholio,
tabako, narkotikų vartojimą; teisė į vis ankstesnį lytinį gyvenimą (vis
jaunesniems užsiiminėti seksu); teisė į prostituciją; gėjiško gyvenimo
teisė; lyties keitimo teisė; teisė gyventi šeimoje be santuokos ir
panašios.
Ką duoda tokia vaikų apsaugos teisė? Visų
pirma tai iš piršto laužta, sugalvota, siekiant tam tikrų tikslų. Augome
be slaptumo teisės vaikams ir niekas nesijautė diskriminuojamas,
niekas net nepastebėjo, kad jos nėra ši teisė paprasčiausia
propaganda. Ką ji duoda teigiamo? O kokios neigiamos pasekmės?
Kas iškelia idėją (šiuo atveju teisę), tas skaičiuoja rezultatą,
sako minėtasis N. Chomskis.
Negalima pažeisti paauglių slaptumo
teisės, tikrinant, ar jie nevartojo narkotikų, negalima paviešinti
fakto, kad žmogus serga, pavyzdžiui, atvira tuberkulioze ir panašiai.
Tačiau kieno labui būtų tikrinama? Visų pirma turėčiau savęs paklausti:
Ar toji teisė nepažeidžia manęs, negriauna mano asmenybės, neardo
sveikatos?, o antra: Ar mano teisė nepažeidžia kito ar kitų
žmonių teisės arba teisių?
Tuo tarpu propaganda vienašališkai
(ideologiškai) triūbija apie žmogaus teisų pažeidimus ir suteikia
galimybę paaugliams likti nekontroliuojamiems ir sėkmingai tapti
narkomanais. O narkomanas naudingas kam? Ar jis narkotikus vartoja savo
paties labui?
Tiems, kas užsako tokią ideologiją,
narkomanas naudingas dviem atžvilgiais. Visų pirma jis sukrauna
didžiulius pinigus narkomafijai. Pelnas iš prekybos narkotikais yra
milžiniškas. Pelningiausia yra prekyba resursais, antroje vietoje
prekyba ginklais, o trečioje narkotikais. Pastaruoju metu pelnas iš
prekybos narkotikais veržiasi į antrą vietą, ir akivaizdu, kad
propaguojamų žmogaus teisių dėka. Jų pagalba vis daugiau jaunų žmonių
tampa narkomanais. Taigi narkomanas už savo skausmingą gyvenimą ir
greitą mirtį sumoka didžiulius pinigus. Antra vertus, narkomanas
gyvena labai trumpai ir po savęs dažniausiai nieko nepalieka. Kam to
reikia ir kokiu tikslu? Šitaip, be karo, vyksta turtų pasidalijimas
(pagrindinės ES vertybės pelnas ir turtų pasidalijimas).
Tačiau ar tie, kurie puola naudotis ideologijos primestomis žmogaus
teisėmis, supranta, kad jie yra didžiulio, gerai organizuoto žaidimo,
net ne pėstininkais, bet zombiais.
Štai kitas, visai naujas pavyzdys iš
Norvegijos. Lietuvoje to dar nėra, bet tai tik laiko klausimas.
Oslo priešmokyklinės mokyklos mokytoja
Pia Friis siūlo, kad darželinukai būtų drąsinami ,,išreikšti savo
seksualumą per ,,sekso žaidimus, kurie apimtų šokius nuogiems ir
masturbaciją. Apie tai praneša anglų kalba leidžiamas Norvegijos
laikraštis Aftenposten. Friis poziciją palaikė Norvegijos vaikų
psichologas Thore Langfeldt, kuris sakė: ,,Vaikai privalo mokytis apie
seksą, kitaip reikalai gali baigtis blogai. Neseniai šiais
metais American Psychological Association įspėjo apie jaunų mergaičių
seksualizacijos pavojų. Mergaitės pradeda suvokti save kaip sekso
objektus. Dėl to atsiranda depresija, valgymo sutrikimai ir savigarbos
trūkumas. (OSLO, Norway, October 17, 2007; LifeSiteNews.com).
Vaikai privalo mokytis apie seksą, kitaip
reikalai gali baigtis blogai... Taip sako diplomuotas
psichologas! Ar jūs juo patikėtumėte vien dėl to, kad jis turi
psichologo diplomą? Kaip jums atrodo, ką tai reiškia? Sunku patikėti,
kad žmogus taip kalba dėl savo išsilavinimo, nors šiais laikais jau
visko galima tikėtis. Tad ko vertas jo diplomas? Greičiausiai jis,
sakant senoviškai, yra velniui sielą pardavęs. Juk pinigai
aukščiau visko. Ir taip žmogus patenka į kitą nelaisvę į pinigų
vergiją.
Ar verta plačiau aiškinti tokio
darželinukų auklėjimo, o gal jų teisių išreiškimo pasekmes?
Panagrinėkime klausimą: Kodėl gyvūnų jaunikliai greita subręsta, o
žmogaus vaikas bręsta taip ilgai? Šunų ir kačių jaunikliai subręsta
maždaug per metus ir tokio amžiaus jau patvoriais užsiiminėja seksu.
Gyvūnų smegenys yra užprogramuotos greitai instinktyviam
mokymuisi. Todėl gyvūnų vaikai labai greit, per keletą savaičių ar
mėnesių tampa savarankiški ir elgiasi taip, kaip ir jų tėvai, bet jų
galimybės labai ribotos. Tačiau lytiniam gyvenimui ir jie
subręsta vėliausiai maždaug po metų.
Žmogus turi ne tik senąsias (roplių ir
žinduolių) smegenis, bet ir neokorteksą naująsias smegenis, kurios
nėra užprogramuotos jokiai instinktyviai veiklai. Tai suteikia didžiules
galimybes, tačiau joms išnaudoti reikia ilgo brendimo laiko: kūdikystės,
vaikystės, paauglystės maždaug 20-ies metų. Kad žmogus gyventų ne
instinktais, kaip gyvūnai, bet taptų sąmoningas ir galėtų išvystyti
kūrybines galias, reikia bręsti ilgai.
Galima ilgai ir nuobodžiai aiškinti, kaip
instinktyvi kūdikio sąmonė iš senųjų smegenų per viduriniąsias smegenis
pamažu persikelia į naująsias smegenis neokorteksą. Ir kuo ilgesnis
šis laikotarpis, tuo daugiau galimybių gali savyje atskleisti augantis
vaikas. Ypatingai svarbu, kad nebūtų dirbtinai žadinami seksualiniai
polinkiai, kurie Gamtos parėdymu tuo metu dar natūraliai miega.
Seksualumo pažadinimas signalizuoja apie kūno brendimo pabaigą ir tuomet
kūne prasideda kiti procesai, nors brendimas dar nebuvo baigtas.
Ankstyvą lytinį gyvenimą pradėjusių
protinis brendimas sulėtėja ar net visai sustoja. Pasidomėkite tokių
žmonių intelektu, atkreipkite dėmesį į tai, kad besinaudojantieji
sugalvotomis teisėmis ir anksti pradedantys užsiiminėti seksu, gyvenime
mažai ar visai nieko nepasiekia. Jie dažnai nespėja subręsti net iki
savo tėvų lygio, ką sugeba visi gyvūnai. Tačiau tie, kurie bręsta ilgai,
ne tik subręsta iki tėvų lygio, bet gali jį gerokai pranokti.
Nuo to priklauso ir gyvenimo trukmė.
Palyginkime ankstyvas daržoves ar vaisius su vėlyvaisiais. Alyvinių
obuolių, kuriuos pradedame valgyti liepos pabaigoje, rugsėjo pradžioje
jau nėra, tuo tarpu vėlyvieji obuoliai tuo metu dar net nesubrendę, bet
juos valgysime net iki sekančios vasaros vidurio. Tie patys dėsningumai
tinka ir žmogui. O seksas niekur nepabėgs greičiau pradėsi, anksčiau
baigsi, ir atvirkščiai. Išvada akivaizdi: greitas brendimas mažos
galimybės, lėtas brendimas didelės galimybės.
Dar vienas, Lietuvai šiek tiek ankstyvas,
pavyzdys, kaip aktyviai peršamos tariamos žmogaus teisės:
Meino valstijoje (JAV) vaikams
mokykloje bus dalijamos kontraceptinės tabletės. Pirmąja tokia
mokykla taps King Middle School. Naujovę įdiegė Sveikatos ir
socialinės apsaugos departamentas. Mokyklos taryba spalio 17 d.
patvirtino miesto valdžios sprendimą. Šeštų-aštuntų klasių moksleiviai
(11-13 metų) galės gauti tablečių mokyklos medicinos punkte po
konsultacijos su gydytoju. Iš 134 moksleivių, kurie 2006-2007 m.
lankėsi sveikatos centre, 5 sakėsi esą seksualiai aktyvūs. Tai paskatino
mokyklos medikus rekomenduoti visiems įvesti kontraceptikų dalijimą.
(Communique, vzinios; 10/19/07; Portland Press-Herald, 10/16/07)
Ką duoda tokios ir šitaip skubiai
suteiktos teisės, matyti iš laikraščio Šiaulių kraštas publikacijos:
Po mokslininkų atliktų tyrimų
paaiškėjo, kad kontraceptikai turi ir tolimąsias pasekmes. Tai nėra
nekaltas preparatas. Susimąstyti reikia negimdžiusioms, bet
kontraceptikus vartojančioms moterims, perspėjo Šiaulių
teritorinės ligonių kasos Kontrolės skyriaus vedėja Dalia Ozolienė. Jos
teigimu, mokslininkai, atlikę kontraceptinių tablečių bandymus su
pelėmis, buvo šokiruoti gyvūnai į trečią-ketvirtą kartą
išsigimsta. Šie vaistai cheminė medžiaga, išbalansuojanti
žmogaus organizmą bei hormoninę pusiausvyrą. Vaistininkams
didžiuliai pinigai, o paskui moterys didžiulius pinigus neš
vaisingumo klinikoms. Ar žmogus turi pilną informaciją? Nešališką
(nepropagandinę) farmakologų nuomonę gali sužinoti tik specialistai,
sakė D. Ozolienė. Kokios bus pasekmės žmonėms
neaišku. Vaistai pasaulyje vartojami gal tik apie 40 metų. Dar
nepasikeitė kartos, kad būtų matomas šalutinis poveikis žmogui.
Statistika liūdna: visiškai sveikų vaikučių gimsta vis mažiau.
Nebeparduodame kontraceptinių vaistų
be receptų, žmonėms tampame kalčiausiais šioje situacijoje. Vaistas nuodas, bet žmonės to nesupranta ir perka vaistus per akcijas,
išpardavimus, kaip saldainius, sakė A. Girdenienė. Vaistinės
vedėja tikino, kad niekas nežino, kaip gali pasikeisti hormoninius
vaistus vartojusių moterų vaikų genofondas. Kalbėjo, jog labai realu,
kad gali gimti labai daug homoseksualių žmonių. Į sveikatą
niekas nežiūri sukasi farmacijos tinklų didžiuliai pinigai".
Farmakologas, medicinos daktaras,
docentas Romualdas Basevičius: Labai sveikintina, kad pagaliau kažkas
prabilo ir apie neigiamą kontraceptinių vaistų poveikį. Pasaulyje
hormoniniai kontraceptiniai vaistai imti vartoti apie 1972 metus, o
Lietuvoje
po penkerių metų. Buvo paskelbti mokslininkų
tyrimų rezultatai, kad vaistai sukelia apsigimimus, tačiau labai greitai
visi pranešimai nutilo, ir niekas apie tai nebekalba iki šiol.
Hormoniniai kontraceptiniai vaistai organizme sukelia hormoninį
disbalansą, todėl vartoti turėtų tik tos moterys, kurios nebeplanuoja
turėti palikuonių. Itin saugotis šių vaistų turėtų nesubrendusios
merginos.
(Šiaulių kraštas, 2007 10 04)
Sekantis pavyzdys, kuris jau seniai tinka
ir Lietuvai: šeima be santuokos arba gyvenimas susimetus,
o vadinat tarptautiniu žodžiu kohabitacija. Iš
šio tyrimo matyti, kokios gyvenimo be teisių suvaržymo pasekmės:
,,Kohabitacija skyrybų
treniruotė tokia Chuck Colson nuomonė (1995).
1. Kohabitacija auga. Prieš 35-40 m. buvo reta. Tai buvo
socialinis tabu. Augimas dešimtmečiais: 1960 19%, 1970
24%, 1980 80%, 1990 66%,
bet 7.7% tarp 2000 -2004 m. (U.S.
Census Bureau, "Unmarried-Couple Households, by Presence of Children:
1960 to Present," Table UC-1, June 12, 2003).
2. Santykiai nestabilūs: 1 iš 6 kohabitinių porų kartu išbūna tik
3 metus. 1 iš 10 porų išgyvena 5 ar daugiau metų.
(Bennett, W.J., The Broken Hearth:
Reversing the Moral Collapse of the American Family, 2001).
3. Didesnė skyrybų tikimybė: Kohabitinės poros skiriasi dvigubai
dažniau, nei vedusios poros, (39% vs. 21%), kurios susituokė be
išankstinės kohabitacijos (ibid.).
4. Moterys nukenčia neproporcingai daug: Moterys negauna
jokios legalios teisinės apsaugos (ibid.), bet įneša virš 70% pajamų.
(Crouse, J.C., "Cohabitation:
Consequences for Mothers and Children," presentation at Kuala Lumpur,
Malaysia, Oct. 11-14, 2004, U.N. Tenth Anniversary of the International
Year of the Family).
5. Didesnė venerinių ligų rizika: Kohabituojantys vyrai 4
kartus dažniau būna neištikimi, lyginant su susituokusiais. (ibid.).
Venerinių ligonių tarp kohabituojančių porų yra 6 kartus daugiau, nei
tarp susituokusių. (Crouse, J.C.,
Gaining Ground: A Profile of American Women in the Twentieth Century,
2000).
6. Didesnė smurto ir psichiatrinių problemų rizika: UCLA ištyrė
130 paskelbtų studijų ir rado, kad susituokę daug labiau apsaugoti nuo
narkotikų ir alkoholio problemų.
(Coombs, R.H., "Marital Status and Personal Well-Being: A Literature
Review," Family Relations, Jan. 1991). Depresija
tarp kohabituojančių yra 3 kartus dažnesnė.
(Robbins, L., Rieger, D., Psychiatric
Disorders in America, 1990).
7. Mažesnis šeimos gerbūvis: Kohabitai, kurie niekada nebuvo
susituokę, turi 78% mažesnį gerbūvį, nei vedusios poros; kohabitai,
kurie išsiskyrė ar tapo našliais, turėjo 68% mažesnį gerbūvį.
(Cohabitation Facts website).
8. Labiausiai kenčia vaikai: Kohabitinių porų vaikai 5 kartus
daugiau vargsta, nei susituokusių porų vaikai.
(Bennett, op. cit.).
Lyginant su vedusių tėvų vaikais, kohabitinių tėvų 12-17 m. paaugliai
patiria emocines ir elgesio problemas 6 kartus dažniau.
(Booth, A., Crouter, A.C., eds., Just
Living Together: Implications of Cohabitation on Families, Children and
Social Policy, 2002). Kohabitinių tėvų vaikai 122%
dažniau išmetami iš mokyklų ir turi 90% žemesnį GPA
(Manning, W.D., Lamb, K.A., "Adolescent
Well-Being in Cohabiting, Married and Single-Parent Families," Journal
of Marriage and Family, Nov. 2003). Vaikai suvokia
esantys be senelių, tetų, dėdžių, pusbrolių, šeimos medis yra nugenėtas.
(Bennett, op. cit.).
9. Moka visuomenė: JAV turi didžiausią kalinių skaičių pasaulyje
2 milijonai sielų
federaliniuose ir valstijos kalėjimuose. 1980 m. buvo virš 500 000
(Bennett, op. cit.).
70% jaunuolių gyvenančių valstybės išlaikomose instituciose, yra iš
betėvių namų. (Drake, T., "The
Father Factor: Crime on Increase in Dad Free' Zones," National Catholic
Register, Jan. 2007). 3/4 vaikų, įtrauktų į
kriminalinę veiklą buvo iš kohabitinių šeimų.
(Crouse, op. cit.).
10. Kohabitacija augina smurtą, nusikalstamumą ir žmogžudystes.
Vaikų smurtas: mažiausiai smurto prieš vaikus yra normaliose šeimose; 6
kartus daugiau smurto prieš vaikus yra šeimose su patėviu ar pamote; 14
dažniau vienišų motinų šeimose; 20 kartų daugiau vaikų smurto
kohabitinėse šeimose su biologiniais tėvais ir 33 kartus daugiau, kai
motina kohabituoja su draugu, kuris nėra biologinis vaiko tėvas.
(Crouse, op. cit.).
11.
Smurtas prieš moteris. Lyginant su
ištekėjusia moterimi, kohabitė 3 kartus dažniau patiria fizinę agresiją.
(Salari, S.M., Baldwin, B.M.,
"Verbal, Physical, and Injurious Aggression Among Intimate Couples Over
Time," Journal of Family Issues, May 2002), ir 9
kartus didesnę tikimybę būti nužudytai.
(Shackelford, T.K., "Cohabitation, Marriage, and Murder: Woman-Killing
by Male Romantic Partners," Aggressive Behavior, vol. 27, 2001).
(October 9, 2007 (LifeSiteNews.com)
A. Patrick Schneider II, M.D., M.P.H.)
Gyvenimas susimetus yra blogas
vyrams, skausmingas moterims ir pražūtingas vaikams. Gyvenimas
neįsipareigojus, t. y. naudojantis tariamomis teisėmis (tik ar jas
tinka vadinti teisėmis?), ne tik apriboja ir pažeidžia kitų,
dažniausiai silpnesniųjų teises, bet pakenkia ir tam, kuris
beatodairiškai naudojasi šiomis tariamomis teisėmis. Toks žmogus,
trumpai sakant, lėtai degraduoja.
Dar viena žinia apie naudojimosi laisvėmis
ir teisėmis pasekmes, bet jau be komentarų:
Tyrimai parodė, kad rūkymas sutrumpina
gyvenimą 1-7 metais. O Norvegijos ir Danijos legaliai ,,susituokusių
gėjų gyvenimo analizė parodė, kad homoseksualus elgesys sutrumpina
gyvenimą 24 metais! Apie tai savo pranešimus padarė dr. Paul ir
Kirk Cameron metiniame Eastern Psychological Association susirinkime,
vykusiame kovo 23 d. ,,Kuo galima pateisinti rūkymo smerkimą ir
skatinant homoseksualumą?, klausė Dr. Paul Cameron iš Family Research
Institute, Colorado. ,,Šiandien visame Vakarų pasaulyje mokiniai mokomi
priimti homoseksualumą ir smerkiamas rūkymas. ,,Susituokę gėjai ir
lesbietės, kaip parodė Cameron tyrimas, gyvena 24 m. trumpiau, nei
vyro-moters poros. Danijoje, šalyje su ilgiausia homoseksualų vedybų
istorija, vedę heteroseksualai vyrai miršta vidutiniškai 74 metų, kai
partnerystėje gyvenę gėjai miršta vidutiniškai 51 metų. Norvegijoje
heteroseksualai vyrai vidutiniškai miršta 77 metų, o gėjai 52 metų.
Danijoje ištekėjusios moterys miršta vidutiniškai 78 mwrų, o lesbietės
56 metų. Norvegijoje ištekėjusios už vyrų moterys miršta 81
metų, o lesbietės 56 metų. Paul Cameron, Ph.D. & Kirk Cameron,
Ph.D., pateikė "Federal Distortion of The Homosexual Footprint." Paul
Cameron atspausdino žurnaluose British Medical Journal, Canadian Medical
Association Journal ir Postgraduate Medical Journal virš 40 mokslinių
straipsnių apie homoseksualumą. EPA yra seniausia psichologų draugija
JAV.
(PHILADELPHIA, April 3, 2007
(LifeSiteNews.com). Pilnas tyrimas:
http://www.lifesite.net/ldn/2007_docs/CameronHomosexualFootprint.pdf)
Mąstykime ir darykime išvadas patys.
Pavyzdžiams naudota medžiaga iš: PRO VITA
http://www3.vdu.lt/life/
|