KITOS AVYS, NE ŠIOS
Turiu namuose ,,Gerojo ganytojo" skulptūrėlę iš Romos.
Nežinau, kaip pavadinti - gal koks naivusis menas?
Michelangelo Dovydą primenantis garbanotas jaunuolis,
apvilktas romėnišku rūbu, laiko ant pečių lygiai taip pat
garbanotą avytę. Ir Vatikano muziejuj esu mačius panašią
skulptūrą, tik elegantiškesnę. Galvoju, kodėl žmonėms kartais
patinka saldūs atvirukai su šuniukais, kačiukais, viščiukais?
Kodėl avytės kailio minkštumas sukelia kažkokius švelnius ir
gailestingus jausmus? Norą prisiglausti, būti paglostytam,
pajusti kvėpuojančią silpnesniojo šilumą? ,,Aš - gerasis
ganytojas", - taip skamba šios Evangelijos ištraukos
leitmotyvas. Pasivadinti geru - tai turbūt ir prisiimti
silpnesniojo išvaizdą, kad jo neišgąsdintum. Tapti panašiam į
piemenį, kovojantį su vilkais. Čia vis metaforos,
sentimentalūs vaizdiniai. Naminiai jaukūs padarėliai tuo metu
tikriausiai buvo dar ne madoj. Paminėtas ir samdinys, kuriam
avys nerūpi. Pajutęs pavojų, jis deda į kojas. Vis tie
pinigai. Kur tik jie pripainioti, pasitikėt negali. Gerasis
ganytojas yra tikrasis piemuo. Jis siųstas Tėvo, viską daro su
atsidėjimu. Jis lengvai atpažįstamas. ,,Aš pažįstu savąsias,
ir manosios pažįsta mane, kaip mane pažįsta Tėvas, ir aš
pažįstu Tėvą". Toks pažinties palyginimas kiek pribloškiantis.
Regis, kasdien susiduriame su gėriu ir blogiu, tačiau juk būna
nemažai atvejų, kai nebeskiriame jų ribų. Nusitrynusių gėrio
ir blogio ribų, kurios taip lengvai neatpažįstamos,
neatskiriamos, neatsiejamos. Blogų avių kaimenėje nėra, yra
tik pasiklydusios. ,,Ir kitų avių dar turiu, kurios ne iš šios
avidės" - gal čia užuomina į ,,blogąją" pasaulio tvarinijos
dalį, maištaujančius angelus? -gk-, Šiaurės Atėnai, Bernardinai.lt, 2004 |
Į
puslapį VYDIJA