Be Marijos fiat nebūtų buvę Kalėdų
Ne
vieną kartą teko girdėti: Kalėdos gražiausia metų ir
žiemos šventė. Šiame posakyje daug tiesos, bet yra ir melo.
Tiesa ta, kad į pasaulį ir į nuodėmių subjaurotas žmonių
širdis teikėsi ateiti tas, kuris galėjo išvengti
tokio atėjimo. Žiūrint per dieviškos malonės prizmę,
Jėzaus gimimas Betliejaus tvarte buvo ir liko iki galo
nesuvokiamas Dievo Sūnaus nusižeminimo pavyzdys bei Jo
didžiausio palankumo žmonėms įrodymas.
Būdamas Dievas, Viešpats Jėzus iš anksto žinojo, kas Jo
laukia: daugelis manys, kad išžudžius Betliejaus kūdikius
tarp jų bus nugalabytas ir būsimasis pretendentas į
karaliaus Erodo sostą mažasis Jėzus; kai sulauks 30 metų
bus pateptas ne vien Šventosios Dvasios galybe, bet ištvers
ir šėtono nuožmų gundymą bei (dėl fariziejų širdžių
suakmenėjimo ir romėnų karių negailestingumo) trokš greičiau
ant kryžiaus numirti, kad pasibaigtų ne tik nenusakomos
kančios, bet ir įvyktų didžiojo Atpirkimo stebuklas Jo
mirties agoniją apvainikuotų prisikėlimo iš numirusiųjų
įvykis, kurio maldingas apmąstymas žmonėms kaskart padėtų
viską vertinti krikščioniškoje šviesoje ir Jo
gailestingosios meilės darbuose be paliovos augti.
Kalėdinių dovanų pirkimo bumui užgožus tikrąją Kalėdų
šventės prasmę, šios šventės pavertimas prekybine akcija
tampa pavojingas žmonių dvasinei gyvybei melo kvaišalu,
kuris aptemdo žmonių mąstymą, atitraukia juos nuo dieviškojo
tikėjimo ir kartu juos dar labiau supančioja regimųjų
vertybių nepastebimais pančiais.
Kalėdos prasideda ne nuo Advento išvakarėse miestų aikštėse
uždegtų Kalėdų eglės girliandų, bet mergelei Marijai ištarus
fiat - teesie! taip! tebūnie! Mūsų žvilgsniai tegul nebūna per
ilgai nukreipti į iščiustytas egles, nes nepalyginti
svarbiau savo tikėjimo akimis įsižiūrėti į Nekaltai
Pradėtąją /.../ Advento metu tegul Ji būna mūsų
svarbiausioji eglė, tai yra toji gyvenimo ašis, apie kurią
sukasi esminis dalykas mūsų dvasinio gyvenimo Kristuje
nenutrūkstantis klestėjimas. /.../
Kun. Vytenis Vaškelis,
Bernardinai.lt, 2007 |