Adventas yra tas laikotarpis bažnytiniame
kalendoriuje, kuris atitraukia mus nuo kasdienių darbų ir
primena tikrąjį mūsų gyvasties šaltinį viltį, kad
Dievas ateis, ir pažadą, jog Dievas yra su mumis dabar ir
per amžius. Mums nepaprastai reikalingas toks priminimas, nes
liepsnojančių pastatų vaizdai, kvapą gniaužiantis gobšumas
ir nesibaigiantys pavojaus signalai dėl teroristinių išpuolių
padarė savo. Adventas yra pasirengimo, kantrybės laikas,
laikas, skirtas prisiminti, kas yra mūsų pagrindas ir gyvybės
palaikytojas.
Tam tikru atžvilgiu visas mūsų gyvenimas yra nuolatinis
Adventas. Būdami tikėjimo žmonės, mes nuolatos laukiame ir
ieškome akimis Dievo ženklų. Tačiau laukimas yra
rizikingas sumanymas. Kai ko nors laukiame bičiulio ar
savo eilės degalinėje tas mūsų laukimas yra kupinas lūkesčio.
Esame tam tikros sulaikymo būsenos, laikinai ignoruojami,
palikti be dėmesio. Eina minutės, mėnesiai ar metai, o
rezultatas, kurio viliamės, gali ir netapti tikrove, bent jau
mes galime to ir nepamatyti. Ir tada susimąstome. Gal aš esu
ne toje vietoje? O gal ne taip supratau susitikimo laiką? Kur
visi dingo, kodėl nieko nėra? Gal įlipau ne į tą autobusą
ir išlipau ne tame kvartale, todėl štai esu čia vienas, o
aplink tamsiomis langų akimis į mane spokso namai. Visi
susirinko kažkur kitur ir žvakių šviesoje gėrisi rausvu kūdikėlio
Jėzaus veideliu, šildosi jo šventumo spinduliuose, žvelgdami
į meilingą Marijos veidą. O kodėl gi aš vienas pats esu
čia, šioje visų užmirštoje vietoje?
Pasijuntame vieniši, o paskui supykstame. Ar tas Dievas kada
nors pasirodys, ar ne? Ir kaip galėjo Dievas mus palikti? Ir
kai laukiame tiek ilgai, o belaukdami dar netenkame mylimo žmogaus,
išgyvename nuožmiai nutaikytų lėktuvų katastrofos siaubą,
karo baisumus, pradedame tikėti, jog kažkas ne taip. Dievas
neateis.
Arba dar blogiau, - Dievo iš viso nėra. Mus apima baimė. Kažkas
mus apkvailino, o mes kvailiname save. Savo gyvenimą sukūrėme
ant vaizduotės vaisiaus pamatų, todėl esame visiškai vieni
su savo skausmu ir kančia.
Minutės, mėnesiai, metai eina toliau. Kartais blaškomės
tamsoje, o kartais nuotaiką praskaidrina gerumas, nepaaiškinama
ramybė ar tiesiog mažytė sėkmė. Ir kai pavargstame nuo
vienatvės, nuo gyvenimo šioje blausiai apšviestoje vietoje,
apsidairome aplink, ieškodami, kas dar čia be mūsų yra.
Pamažu išnyra paskiri istorijos gabalėliai, ir prisimename,
kad istorijoje buvo tokia akimirka, kai Dievas nusprendė
ateiti pas mus, ateiti lengvai atpažįstamu pavidalu kaip
rausvažandis kūdikėlis, su akutėmis, plaukais ir burnyte,
kūdikis, išaugęs į žmogų, kuriam ne kartą aplinkiniai
įkyrėdavo iki gyvo kaulo, bet jis vis tiek juos mylėjo, žmogų,
kuris irgi kentėjo ir jautėsi visiškai apleistas, nors visą
tą laiką buvo mylimas Dievo.
Ši istorija yra tokia pažįstama, kad dažnai jos nė
nesiklausome. Jos žodžių svorį išstūmė dovanų ir
pasiryžimų kitiems metams sąrašai.
O šis kūdikis gimsta ir yra pavadinamas Emanueliu, tai reiškia
- Dievas su mumis. Šis vardas viską susieja: gimimą,
paženklinusį istoriją, ir Žodį, buvusį su mumis nuo pat
pradžių, Žodį, kuris apsigyvena tarp mūsų. Dievas su
mumis. Tai esamasis laikas. Čia ir dabar.
Sėdėjome ant tamsaus priebučio laiptelių, stebeilydami į
tamsą, ir laukėme, ar bent jau taip mums atrodė. Ko gi mes
laukėme? Baimė ir pyktis trukdė prisiminti, ko. Ak, taip,
mes laukėme Dievo. Tiksliai nežinome, kada jį pražiopsojome,
tik staiga suvokiame, kad Dievas jau buvo čia. Nakties oras
virpa nuo jaudulio, kažkur toli pasigirsta pažįstama
melodija, kažkur prasiveria durys; ši akimirka kupina
galimybių. Dievas yra šalia.
Molly
Marsh; Mažoji studija, Bernardinai.lt, 2005