MANO SIELA ŠLOVINA VIEŠPATĮ
/.../
Marija buvo paprašyta sutikti tapti Mesijo motina Mesijo,
kurio taip laukė Izraelis. Jai duodama malonė priimti ir
išnešioti Jį įsčiose, ko pagal pranašo Izaijo paskelbtą
Dievo pažadą troško kiekviena jauna izraelietė. Marija
priima ši kvietimą ir ką daro? Viską palikusi skubiai
iškeliauja padėti Elzbietai, senatvėje stebuklingai
laukiančiai kūdikio, tuo rodydama mums paprasto tarnavimo
artimui, o kartu ir Viešpačiui, pavyzdį.
Marija yra malonės pilnoji, nes iš savęs pačios nieko neturi
ją visą pripildė Šventoji Dvasia. Jai vos
pasveikinus Elzbietą, ir ši pasidaro kupina Šventosios
Dvasios ir todėl atpažįsta esminį dalyką: prieš ją stovinti
jauna mergina yra labiausiai palaiminta iš visų moterų, nes
ji besąlygiškai priėmė Viešpatį. Ir Elzbieta, klausdama Iš
kur man tai, kad mano Viešpaties motina aplanko
mane?! (plg. Lk 1, 43), kalba ne apie garbę, kurią
galime suprasti pernelyg žmogiškai, bet apie Dievo malonę.
Ta malonė yra tokia tikra, kad net kūdikis jos įsčiose
šokteli iš džiaugsmo: dar negimęs jau yra pripildytas
Šventosios Dvasios, kuri jį ves per gyvenimą, kad jis taptų
Mesijo pranašu.
Marija visiškai atvira Dievo malonei, nes, nepaisant visos
žmogiškosios nežinios, ji įtiki, jog Dievui nėra
negalimų dalykų (Pr 18, 14; Lk 1, 37), įtiki, jog
išsipildo viskas kas Dievo yra pažadėta atėjus laikui
išsipildo tokiu mastu, jog tai viršija mūsų supratimą ir
lūkesčius. Toks Marijos atvirumas Dievo veikimui prasiveržia
džiaugsmo giesme: Mano siela šlovina Viešpatį...
Šis Marijos Magnificat yra pranašiška giesmė
apie Dievo veikimą. Giesmė, kuri per ją ir mums duota, kad
su pasitikėjimu vis giedotume, ypač tada, kai pritrūkstame
pasitikėjimo Dievu... Marija yra ne tik Dievo Gimdytoja ir
mūsų Motina, bet ir pirmoji Naujojo testamento pranašė. Po
to evangelistas Lukas pasakoja dar apie du Zachariją ir
senelį Simeoną, kurių giesmės taip pat yra Dievo meilės ir
galybės pranašavimas, o su mūsų Atpirkimu ir patvirtinimas.
Jas kaip ir Marijos Magnificat katalikai
kasdien gieda Valandų liturgijoje.
Kaip šiedu tokiais tampa, ypač Zacharijas, kuris pradžioje
nepatikėjo Viešpaties Angelo jam perduota žinia, nors buvo
kunigas ir būtent tos malonės prašė? Pamačius Dievo veikimą,
Zacharijo širdis atsivėrė, liežuvis atsirišo ir, kaip
evangelistas Lukas rašo: Kūdikio tėvas Zacharijas
tapo kupinas Šventosios Dvasios ir ėmė pranašauti: Dėl
širdingiausio mūsų Dievo gailestingumo mus aplankė šviesa iš
aukštybių, kad apšviestų tūnančius tamsoje ir mirties
ūksmėje, kad mūsų žingsnius pakreiptų į ramybės kelią.
(Lk 1, 78-79). O kaip Simeonas atneštame mažame vaikelyje
atpažįsta šviesą pagonims apšviesti ir Izraelio
tautos garbę (Lk 2, 32) ? Lukas rašo: Jis
buvo teisus ir dievobaimingas vyras, laukiantis Izraelio
paguodos, ir Šventoji Dvasia buvo su juo. Jam buvo
Šventosios Dvasios apreikšta, kad jis nemirsiąs, kol
pamatysiąs Viešpaties Mesiją. Šventosios Dvasios paragintas,
jis atėjo dabar į šventyklą. (Lk 2, 25b-27a)
Ką mums visa tai sako? Mes pažįstame Dievą, atpažįstam Jo
veikimą tik Šventosios Dvasios dėka, kuri yra Kristaus
atsiųsta iš Tėvo ir visad mums duodama, jei mes Jai
atsiveriame ir leidžiamės mus keisti.
Šiandien minima Mergelės Marijos Aplankymo šventė galėtų
būti ir krikščioniškojo feminizmo simboliu: Šv. Dvasios
malonėje susitinka dvi moterys, kurių viena savo įsčiose
neša pasaulio Gelbėtoją , o kitą Jo Pranašą vaisingos,
nes pasitiki Dievo meile ir galybe.
Eglė
Laumenskaitė, Mažoji studija, Bernardinai.lt,
2007 |